"Najlepszym opisem filmów Luchino Viscontiego jest cytat zaczerpnięty z wiersza "Napis" Zbigniewa Herberta, w którym to poeta stwierdza, iż "woń więdnienia jest najpiękniejsza, a kształt ruin znieczula". Rzeczywiście, w zasadzie w każdym obrazie włoskiego reżysera (a na pewno ów "trend" został zapoczątkowany w filmie...
więcejKolejny po Zmierzchu bogów czy Lamparcie dramat rodu Viscontiego - tutaj chyba jest najbardziej mroczno, tajemniczo i dramatycznie. To, co urzeka najbardziej w tym filmie to wspaniała gra: świateł, kandelabrów, dźwięków, rekwizytów i innych elementów scenografii, które budują nastrój i oddają uczucia bohaterów. Do tego...
więcejStreszczenie z Filmoteki Narodowej w dziale Opisy jest na tyle wyczerpujące, że odpuszczę sobie tym razem omawianie akcji. Z ulgą, gdyż jest dość skomplikowana. Zresztą nawet najdokładniej omówiona, nie mówi wszystkiego o filmie. Mi też się ta sztuka nie uda, najbardziej dociekliwych odsyłam więc do odpowiedniego...
Niepokojący, pełen niejasności i zatrwożenia.
Świetnie reżyseria, dobre aktorstwo.
Niesamowite muzyka potęgująca wielkość tego działa.
Zachwycająca Claudia Cardinale.
Straszny, szokujący koniec, który zostawił mnie pełnego lęku.
Polecam.
10/10